پزشک متخصص طب هوا فضا

رشته طب هوا فضا و زیر سطحی یکی از رشته های علوم پزشکی محسوب میگردد که پزشکان داوطلب این رشته در سالهای قبل برای طی دوره تخصصی به خارج از کشور اعزام می شدند. ولی در سالهای اخیر با دستور مقام معظم فرماندهی کل قوا این رشته در کشورمان دایر گردیده و ایران عزیزمان جزو کشورهای تربیت کننده این تخصص مدرن قرار گرفته است.
پزشک متخصص طب هوافضا به دانش آموخته ای میگویند که پس از طی دوره تخصصی در دانشگاه هوا فضا، توان پیشگیری، تشخیص، درمان و مراقبت از پرسنل پرواز، مسافران و بیماران را دارا باشند و در ارتقای سلامت پرواز و غوص، نقش حرفه ای ایفا نمایند.
در عملیات آمبولانس هوایی، حضور یا نظارت عالی متخصصین طب هوا فضا از ضروریات میباشد چرا که بسیاری از پزشکان و متخصصین علوم پزشکی که به درمان های متعارف توجه مینمایند اطلاعی از نوع مراقبت و درمان در شرایط غیر متعارف مانند آنچه که در پرواز در ارتفاع بالا رخ میدهد را ندارند
بطور کلی درمان و مدیریت بیماران در پرواز های آمبولانس هوایی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم برای تطبیق وضعیت بیمار با محیط فیزیولوژیکی پرواز بعنوان فسمتی از وظایف پزشکان هوایی است.
شرح وظایف و اختیارات پزشکان متخصص طب هوا فضا بسیار گسترده میباشد و شما میتوانید برای آشنایی کامل با این رشته پزشکی به این لینک مراجعه فرمایید.

پزشک متخصص طب هوا فضا