هلیکوپتر میل 17 – و میل 171

هلیکوپتر میل 17 – MI 17

هلیکوپتر ترابری – نظامی دوموتورهٔ روسی ( نام انگلیسی HIP ) است که در شرکت هلیکوپترسازی میل مسکو طراحی شده و از سال ۱۹۷۷ تاکنون در دو کارخانه کازان و اولان-اوده تولید می‌شود.

میل- ۱۷ هلیکوپتری با پروانهٔ اصلی ۵ پره و دو موتور توربوشفت، ظرفیت حمل ۳۰ مسافر یا ۴ تن بار در داخل یا ۵ تن بار در خارج بالگرد را دارد و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. برد عملیاتی میل-۱۷ حدود ۴۶۵ کیلومتر و سقف پرواز خدمتی آن ۶ هزار متر است.

هلیکوپتر میل 17 دارای شناورهایی است که می تواند روی بالگرد نسب شود و باعث شوند که بالگرد روی آب بنشیند.

درضمن روسیه سیستمی هشدار دهنده با نام NATASHA را برای این بالگرد به کار گذاشته اند تاتمامی جوانب و عیب و ایرادهای احتمالی را به خلبان گزارش می دهد(مانند لرزش موتورها ، خرابی پمپ سوختی ، آتش گیری برخی مناطق بالگرد و…) تا هرچه زودتربه آن رسیدگی گردد.

هلیکوپتر میل 17 برای استفاده در مسیرهای طولانی و حمل تعداد 8 بیمار در وضعیت پایدار گزینه مناسبی است.

هلیکوپتر میل 17
هلیکوپتر میل 17

استفاده از هلیکوپتر میل 171 بعنوان آمبولانس هوایی

هلیکوپتر میل 17 با طول بیش از 25 متر، عرض بیش از 5 متر، وزن 7 هزار و 642 کیلوگرم، حداکثر ارتفاع پروازی 6 هزار متر، ظرفیت 27 نفر، توانمندی های‌ منحصر بفردی دارد و می تواند عملیات نجات و اسکورت را به خوبی انجام دهد.

کابین این بالگرد امکان نصب تجهیزات مراقبتهای ویژه پزشکی برای حداقل دو بیمار در وضعیت بحرانی را دارد. در عین حال با استفاده از فضای مناسب در کابین هلی کوپتر MI 171 قادر خواهیم بود در حوادث غیر مترقبه تا 8 بیمار را با مراقبت کامل پزشکی حمل نماییم.

بالگردهای خانواده میل-۸/۱۷ برای ماموریتهای انتقال پزشکی، امداد و نجات و انتقال بار و افراد بکار گرفته می شوند.

تاکنون بیش از ۱۲هزار فروند از این بالگردها تولید و به بیش از ۱۰۰ کشور مختلف دنیا عرضه شده است.

شرکت روسی کلیموف موتور توربوشفت وی کی-۲۵۰۰ را با تاکید بر افزایش ایمنی پرواز، افزایش سرعت پروازی پرنده و بالا بردن قابلیت مانورپذیری آن توسعه داده و به بازار هوانوردی جهان معرفی کرده است.

این بالگرد در ایران نیز مورد استفاده های مختلف قرار گرفته است و در حال حاضر در خدمت یگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ج.ا.ا نیز میباشد.

برای چه منظوری به بالگرد نیاز دارید؟

استفاده از بالگردها در کشور ما مشمول مقررات و قوانین بخصوصی میباشد ولی شما میتوانید نیاز خود برای استفاده از هلی کوپتر را با ما در میان بگذارید.

اطمینان داشته باشید که ما میتوانیم کلیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

برای اطلاع از هزینه استفاده از بالگرد جهت انتقال هوایی بیمار – استفاده در پروژه های عمرانی – نصب سازه ها در ارتفاع- حمل بار … با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد میکنیم ویدئو مربوط به هلیکوپتر میل 17 – MI 17 را حتما تماشا نمایید .

هلیکوپتر میل 17 - و میل 171